Cazare in Sighisoara

Judetul Mures - Casa Savri
Micul dejun la Casa Savri
Vacanta in Sighisoara - Casa Savri

Asa-i ca si tu esti cu gandul la un city break? Dupa o vara cu weekenduri prelungite la mare si aventuri pe poteci de munte, nici ca exista un loc mai potrivit pentru relaxare decat in Sighisoara. De data aceasta am ales sa lasam masina in parcare, ne-am cumparat bilete de tren si la ora 06:00 dimineata eram in Gara de Nord (vezi aici programul trenurilor spre Sighisoara). Calatoria dureaza aproximativ 6 ore, insa privelistea este superba.

Despre Casa Savri

Oamenii isi aleg destinatia de calatorie dupa diferite criterii. In cazul nostru, atat eu, cat si Violeta, am vrut neaparat sa fim oaspeti la Casa Savri, cea mai cocheta pensiune din Sighisoara. Am gasit locatia in timp ce rasfoiam printre pozele publicate pe diferite conturi de Instagram si ne-a cucerit. Am mai fost cazate inainte in acest oras transilvanean, dar niciodata nu am simtit autenticitatea sa precum saptamana trecuta. Totul datorandu-se gazdelor de la Casa Savri. Fara sa exagerez, am fost surprinsa placut pe tot parcursul sederii acolo. Motiv pentru care o recomand drept principala optiune de cazare pentru cei care isi doresc sa viziteze Sighisoara.

Camera in care am stat se numeste Rozalia si este decorata in stil maghiar. Avand un hol propriu si o baie eleganta, odaia principala poate gazdui o familie cu doi copii. Mobila camerei dateaza din 1934, fiind un dar de nunta. Desigur ca nu ne-am putut opri din a fotografia toate antichitatile asezate la locuri de cinste. O masina veche de cusut a fost transformata intr-o masuta.In celalat colt al camerei un calut de lemn se balansa in cautarea echilibrului. Pe website-ul pensiunii sunt descrise celelalte camere si tot de acolo iti poti rezerva preferata (Wilhelm Leonardt sigur o sa iti atraga atentia).

Imediat cum Daniel, tanarul de la receptia deschisa 24h ne-a condus in camera am inceput sa scotocim printre cartile aflate-n rafturi. Dupa un drum asa de lung rogu-te sa nu te grabesti pentru a hoinari pe strazi caci timp e destul in Sighisoara. Nu ca ar sta pe loc, dar parca totul ii mult mai linistit. Cere gazdei un pahar de vin sau un ceai si hai sa te cuibaresti in fotoliul imbracat in catifea.

In curtea interioara a pensiunii se afla un loc perfect de stat la taclale. Prinse intre zidurile celei mai vechi case datate din Sighisoara, mesele din curte poarta stergare traditionale. Cum ridici privirea dai de unelte care mai de care mai vechi si mai impresionante. De colea jos se urca pe scari si din pensiunea Casa Savri se iese exact sub Turnul cu ceas, principala atractie a orasului.

Pensiune in Sighisoara - Casa Savri
Sighisoara - Cazare deosebita
Mic dejun in Sighisoara

De-ale gurii

Pretul camerei include si micul dejun, iar gazda noastra ne-a informat ca pentru grupuri olecuta mai mari gatesc si o cina pe la orele 5-6 ale serii. Asa de primitori sunt oamenii acestia, ca mereu te-ntreaba daca ai avea cumva vreo alta pofta la micul dejun decat ceea ce ofera deja.

Mic-dejunul daca tot am ajuns cumva la subiectul acesta este delicios si indestulat. De cum s-a ivit ora 7 ne-am dat jos din pat caci voiam sa realizam fotografii. Inca din camera ma gandeam oare cat voi exagera cu bucatele pe care le voi savura si in aceasta mini vacanta. Marturisesc, destul de mult. In interiorul restaurantului de la pensiunea Casa Savri erau asezate platouri pline cu bunatati.

Mi-am incarcat farfuria pe principiul bufet suedez cu zacusca, salata de vinete (fantastica, m-am dus sa imi mai iau inca o data), icre, bruschetti, telemea de vaca, cascaval afumat, slanina, cateva mezeluri si o rosie singuratica, pentru a nu ma simti prea vinovata. Grijulie cu noi, mama proprietarilor casei ne-a intrebat daca am dori sa bem o cafea si a dat repede vorba sa ni se aduca la masa. Ulterior, am dat iama si in dulciuri caci tare pofta ne era mai ales de cozonac. Tot de la gazda noastra am mai aflat ca in interiorul restaurantului se pot organiza diferite conferinte, iar pensiunea devine astfel locatia ideala pentru un teambuilding.

Este pensiunea Casa Savri child-friendly (prietenoasa cu copiii mai pe romaneste)?

Da! Fara griji poti merge cu prichindelul tau la Casa Savri. In camera noastra chiar langa patul dublu era asezat un patut perfect pentru un bebe, iar pentru cei mai marisori cel de-al doilea pat al odaii era perfect. In ceea ce priveste mancarea sunt sigura ca poti cere la bucatarie ceva mai special, insa meniul de la micul dejun este variat si contine merinde pe placul copiilor. Totodata scaunul inalt pentru masa este nelipsit din restaurant.

Sigur ai observat pana acum cat de incantate am fost de vizita noastra la Casa Savri. Daca ai intrebari nu ezita sa ne contactezi pe pagina noastra de Facebook. Mai multe informatii despre Casa Savri gasesti pe website-ul de aici si nu uita sa ii urmaresti pe Instagram.